יום רביעי, 30 בינואר 2013

כרטיס ביקור

הבלוג הזה הוא תיאור של מסע מהסוג שבו אתה יודע איפה אתה מתחיל, אבל לא יודע לאן תגיע.

כבר כשנתיים שאני עוסק ברעיונות של כלכלה מקומית וקהילתית ככלי לחיזוק הקהילה. חקרתי נושאים של קואופרטיבים, מטבע מקומי, מיקרו כלכלה, אירגוני אשראי. לדעתי אם אני אדפיס את כל המאמרים שקראתי בפועל (לא כולל את אלו שזנחתי אחרי שתים שלוש פסקאות) אני אגיע לערמה בגובה שלושים סנטימטר.



הבוקר כחלק מהחיפוש שלי אחרי רעיונות חדשים, הצטרפתי לפגישה של בעלי עסקים קטנים באיזור המגורים שלי. חשבתי שאני אבוא ואשמע. אולי אני אפילו אדבר איתם על חלק מהרעיונות שיש לי ואראה איך הם מגיבים. היה ברור לי שאני לא הולך לשווק את עצמי כבעל עסק, כי רעיונות יש לי המון, אבל את הרעיון איך לעשות מזה כסף לעצמי עוד לא מצאתי.

מה שקרה זה שכמו שדוד הלך לחפש את האתונות ומצא מלוכה, גם אני הלכתי להשפיע וחזרתי עם רעיון איך אני יכול ליצור עסק וגם עסק שמרוויח, אבל בדרך של כלכלה מקומית ושמירה של הערך בתוך הקהילה כמו שאני מנסה להטיף לו כל כך הרבה.

החלטתי לפתוח עסק לייעוץ בנושא כלכלה קהילתית. רק שהלקוחות שלי לא הולכים לשלם לי, אלא הם הולכים לתת לי מתנות. אם לדעתם הייעוץ שהם קיבלו ממני היה שווה את זה.

איך זה הולך לעבוד?
אני הולך להדפיס כרטיסי ביקור כמו כל בעל עסק שמנסה להרחיב את חוג הלקוחות שלו. רק שעל הכרטיס שלי יהיה כתוב מאחור "כרטיס זה מקנה שעת ייעוץ בחינם". לא בהנחה, לא קנה שתיים קבל אחת בחינם. שעת יעוץ בחינם תמורת זה שאני מקבל חזרה את כרטיס הביקור שלי. אה, כן. הכרטיס תקף לשנה.

מה עוד יהיה כתוב על הכרטיס מאחור? "תן את הכרטיס כמתנה למישהו שזקוק לו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה